dinsdag 9 maart 2010

ding 5: meer over RSS-feeds

ding 5: RSS feeds vinden

Ik ben al bij ding 5. Het gaat best snel! 
In het stukje bij ding 5 op de site van 23 dingen staat een linkje naar de weblog van ZB digitaal. Een leuke blog met hier en daar een vleugje bibliotheeknieuws. Deze staat inmiddels in mijn RSS-feeds en ik ben lid geworden van de ning bibliotheek 2.0 Deze vond ik via de bovenstaande blog. Als ik wat meer tijd heb zal ik het eens wat beter bekijken allemaal.
Zo gaat het vaak op internet, via de ene interessante website naar de andere enzovoort. Ik kan echt uren doorklikken! Heel gevaarlijk als je eigenlijk nog stapels was weg te werken hebt enzo...
Een Ning is trouwens een soort internet-netwerk. Leuk om met mensen in contact te komen die met dezelfde dingen bezig zijn, of in dezelfde dingen geïnteresseerd zijn als jij.
 Op de 23 dingen site vond ik ook nog een link naar de nlbiblioblogs wiki en ik werd er niet echt vrolijk van. Er staat wel heel veel informatie op, maar het nodigt door de, naar mijn mening, oersaaie vormgeving niet erg uit om verder te klikken.

Ik heb ook nog even in Google gezocht op "rss bibliotheek" en kwam al een heel aantal bibliotheken tegen die een RSS-feed hebben, veelal met nieuws over aanwinsten, de boekenweek, activiteiten etc. en het lijkt me voor Cultura ook zeker leuk, klantvriendelijk en zinvol.
Ik heb even gekeken op internet (uiteraard) of het moeilijk is om een RSS-feed aan je website of je blog te koppelen, maar dat valt mee. Je hebt wel een beetje verstand van HTML nodig (programmeertaal waarmee websites worden gemaakt). (Op deze website staat een duidelijke uitleg, mocht je geïnteresseerd zijn).

Over het zoeken naar RSS feeds: ik probeer het aantal wat ik volg enigszins te beperken, want je kunt niet alles bijhouden, daar heb ik gewoon geen tijd voor. Ik ga dus ook niet actief op zoek naar RSS feeds. Dat hoeft ook niet, want je komt ze meestal vanzelf tegen op de sites die je bezoekt.
Nou, ik ga nu die stapels was maar eens wegwerken... ennuh: felicitaties aan alle collega's die de 23 dingen hebben afgerond!!

1 opmerking:

  1. ha, ja, ik had wel verwacht dat je een snelle sprint zou trekken hier, leuke smoes om de was te laten voor wat het was haha, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen