zondag 2 mei 2010

Internet is inspirerend

ponies zwoele zomeravond

Internet is een plek waar ik graag ben, een inspirerende wereld vol creatieve en positieve mensen.
(En natuurlijk weet ik ook wel dat er veel op internet EVIL is tot op het bot, maar daar kijk ik gewoon niet naar!)

Een paar positieve voorbeelden die ik tegenkwam:

Operation beautiful : een mooi positief project voor vrouwen en meiden.
Inspirerende toespraken door bijzondere mensen over allerlei onderwerpen vind je hier: TED :Ideas worth spreading.
Mijn favoriete website sinds 2007(!): Ravelry, een geweldige community en database voor mensen die breien/haken, heel inspirerend en absoluut de moeite waard om lid van te worden (gratis) als je van breien/haken/handwerken houdt.
Een mooi initiatief, simpel maar effectief: gardening guerilla  En hier word je ook lekker blij van: het blijbedrijf. Beetje gek, maar wel grappig.
Mooie filmpjes kun je bekijken op vimeo. En als je mooie foto's wilt zien, moet je hier zijn: flickr: explore.
Bij etsy vind je prachtige zelfgemaakte spullen, er zitten ware kunstwerken tussen.
Postsecret :is een project waar ik ooit eens aan deel genomen heb tijdens een zwoele zomeravond bij het Kröller-Müller Museum : stiekem meelezen !
(De zwoele zomeravonden zijn trouwens een aanrader voor relaxte kunstliefhebbers: picknicken in de beeldentuin van het museum onder het genot van theater, muziek en kunst).
Een voorbeeld van een humaan architectuurproject via internet: http://architectureforhumanity.org/
En hou je van moderne kunst, dan ben je hier wel eventjes zoet mee: SFMOMA  (ook mooie navigatie trouwens).

Ik kan nog wel meer mooie links bedenken, maar voorlopig laat ik het hier maar bij. Anders wordt het wel erg veel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten