zaterdag 12 februari 2011

Agnes Obel



Ik draai de laatste tijd wel heel regelmatig deze plaat: Philharmonics van Agnes Obel.

Ik heb haar bij toeval ontdekt op één van mijn regelmatige cruise-tochtjes door Spotify (héérlijk om van de ene naar de andere artiest te skippen via 'related artists'). 
Maar je kunt haar liedje 'Just so' ook kennen van de reclame.

Het blijkt na een secondje googlen dat ze zojuist een bijzonder goed concert heeft gegeven in Amsterdam (ja, weer gemist dus). En dat bijzondere kan ik me goed voorstellen, de hele cd is prachtig namelijk. 
Heel erg de moeite waard om eens helemaal te luisteren op een druilerige zondagmiddag ofzo. 

2 opmerkingen:

  1. Ik had nog nooit van haar gehoord, maar wat een mooie stem. Wat zijn haar belangrijkste thema's wat de inhoud van de liedjes betreft? Zijn de teksten belangrijk en te begrijpen? (Ik zal eens wat 'lyrics' opzoeken, ik versta zelden songteksten in 't Engels. Wat dat betreft mag ze van mij ook in het Deens zingen.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Nel Wat betreft de teksten: ik heb eigenlijk niet echt een idee, ik heb tot nu vooral naar de muziek geluisterd (zoals ik meestal doe).

    BeantwoordenVerwijderen