zondag 4 juli 2010

spelletjesverslaving

Ik geef het maar eerlijk toe. Ik ben regelmatig verslaafd. Aan computerspelletjes. Ik speel al zo'n beetje mijn hele leven computergames (heb ik van m'n moeder). Ik speel niet veel geweldadige spellen, omdat ik me nu eenmaal wezenloos schrik als er een monster de hoek om komt zeilen. Ik schiet dan in wilde paniek om me heen.
En helaas heb ik de reactiesnelheid van een schildpad dus die actiespellen kan ik wel op mijn buik schrijven. Als ik iets actie-achtigs moet doen, vraag ik meneer Tiroka. Die doet dat dan effe snel en dan kan ik weer verder met m'n spel (anders ben ik zwaar gefrustreerd dat het na 5 dagen nog niet is gelukt om die weerwolf te vermoorden).

Ik speel graag adventures met humor. Ik koester warme herinneringen aan Curse of the Monkey Island. . Ook de oude Sierra-games vond ik geweldig. Ik vind helaas de laatste tijd maar weinig leuke adventure-spellen (iemand nog een tip?). (Er zit hier trouwens een link met mijn leesgedrag. Want ik lees ook graag detectives met humor, liefst met vrouwelijke hoofdpersoon.)
Spellen als Roller Coaster Tycoon en de Sims zijn een regelmatige verslaving.
Ik kan bovendien helemaal los gaan bij simpelere spelletjes op Facebook (bijv. Bejeweled Blitz, "The jewels are calling" hoe kun je dat weerstaan? En 't is maar een spelletje van een minuut).

Maar wist je dat je nog veel meer leuks kunt doen met games?
Zoals bijvoorbeeld het bakken van Space Invader koekjes. Mjammie!



 En levend Tetris spelen is natuurlijk ook leuk:



Of je haakt je eigen Mario blankie:

Crochet Mario blanket whole
Terechte winnaar van 2 Bob-Awards op Ravelry!
Deze enorme deken is met liefde gemaakt door Gege voor haar man.

't Is weer mooi geweest voor vanavond. Ik ga nog ff gamen. Weltrusten alvast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten